Prvý diel vývoja novej zákazníckej administrácie
Pred nedávnom sme vás informovali s spustení novej zákaznickej administrácie pre správu služieb SLOVAKNET.SK.
Naším cieľom je vytvoriť čo najpríťažlívejšie užívateľské prostredie, ktoré bude intuitívne a zákazníci v ňom bez problémov nájdu a nastavia všetko, čo potrebujú. Nová zákaznicka administrácia vzniká na základe spätnej väzby od tích, ktorí s ňou bežne pracujú.
S ohľadom na to, ako je zákaznicka administrácia rozsiahla a koľko ponpka možností, rozhodli sme sa vám ju detailnejšie priblížiť postupne. V tomto článku vám predstavíme 1. diel popisujúci Prehľad služieb.
Prehľad služieb
Po prihlásení do zákazníckej administrácie sa dostanete na stránku Prehľad služieb, ktorá kompaktnou formou zobrazuje všetky využívané služby. Stránka je rozdelená na jednotlivé sekcie: Domény, Databázy, Servery a Certifikáty, ktoré si zobrazíte kliknutím na príslušné záložky.
V rámci každej záložky je možné dané služby ľahko a rýchlo filtrovať podľa rôznych kritérií. pri doménach napr. podľa TLD, dátumu expirácie, variantu hostingu a ďalších. Stručný prehľad danej sekcie sa nachádza v modrom infoboxe. Modrý infobox rovnako ponúka súhrnné informácie v niekoškých kategóriách, pričom je možné prepínať medzu tabuľkami a zobrazením prehľadného grafu. Aby ste o dostupných možnostiach zobrazení získali povedomie, v tejto chvíli je náhodne meníme pri každom prihlásení. Navyše je možné kliknutím v tabuľke alebo grafe na kritérium, ktoré vás zaujíma a aktivovať príslušné filtre v hlavnej časti Prehľadu služieb.
Pokiaľ pri niektorej z vašich služieb nastane závažnejší problém, ktorý si zaslúži vašu pozornosť (napríklad zastavenie hostingu), v hornej ľavej časti sa zobrazí červený infobox Upozornenie, v ktorom nájdete zoznam aktuálnych závažných problémov. Kliknutím na popis rýchlo vyfiltrujete služby, ktorých sa upozornenie týká.
V hlavnej časti prehľadu služieb nájdete indikátor stavu služby - zelený symbol značiaci, že je všetko v poriadku, alebo carovný výkričník, pokiaľ sa vyskytne či hrozí problém. Príčinu výstrahy zistíte, pokiaľ pôjdete kurzorom na indikátor stavu, prípadne kliknutím na názov služby, ktorým prejdete k detailnému prehľadu služby a dostupným možnostiam jej nastavení.
V záložke Domény, vpravo od názvu domény uvidíte navyše ikony indikátorov, vďaka ktorým okamžite zistíte , či je registrátorom domény ZONER, či je pri doméne zapnuté automatické predlžovanie alebo či má doména aktívnu elektronickú poštu. Ďalej tu uvidíte stav DNSSECu, či je ZONER správcom DNS serverov alebo či je pri doméne neuhradená platba. Ďalej uvidíte typ TLD, variant prevádzky, server, na ktorom beží jej hosting, obsadenosť FTP priestoru, dátum expirácie a prípadného zastavenia hostingu. Podľa všetkých týchto kritérií si môžete vyfiltrovať len tie domény, ktoré vás v dane chvíli zaujímajú.
Tip: Pokiaľ budete chcieť vyhladať nejakú službu a nebudete si istý, v ktorej záložke sa daná služba nachádza, môžete využiť vyhľadávacie pole, ktoré nájdete v záhlaví stránky.
Po kliknutí na názov konkrétnej služby, napr. domény, prejdite do jej detailu, kde sa nachádza komplexná sada nástrojov pre správu hostingu, ako je DNS manažér, správa databáze, správa FTP prístupov, změna verze PHP, správa aliasov a mnoho ďalších možností, ktoré sú uvedené v našej nápovede. Všetko je usportiadané v prehľadných záložkách a v pravom menu sa zobrazujú iba dostupné akcie príslušnej služby. Tieto nástroje ďalej rozširujeme a vylepšujeme.